Cu maneaua pe Youtube Ads

In seara asta am incercat sa ascult o piesa postata de o prietena, pe Facebook, dar n-am reusit sa duc “taskul” pana la capat. De ce? Pentru ca am ramas blocata la reclama de dinaintea piesei. Am ramas blocata cand am sesizat ca, in loc sa ruleze melodia pe care o astetptam, am auzit acordurile unei manele.

Pentru o secunda, am stat sa ma gandesc “De unde se aude?” – nu vedeam ce video ruleaza in tabul cu Youtube, eu eram pe alt tab.

Dau sa vad despre ce e vorba. Pai, ce sa fie? O reclama platita pe Youtube – un fel de teasing de 2 min – in care se promova piesa “Mi-e dor”, cantata de o anume Diana, iar landing page-ul era un canal cu muzica dedicata acestui stil. Mai, sa fie!

manele 2

Nu ma intelegeti gresit, nu am nimic cu acest gen de muzica, insa cred ca imi intelegeti mirarea, din punct de vedere profesional. Prima reactie a fost sa pufnesc in ras :) De fapt, asta am si facut! Si apoi un “Wow, am ajuns aici!” . Dupa care, mi-au mai trecut prin cap si la cateva lucruri:

–          trebuie sa ne bucuram sa cineva din aceasta industrie s-a gandit sa isi promoveze muzica prin Youtube Ads, cred ca merita niste felicitari

–          ma intrebam daca cel care a facut campaniile este amator sau profesionst :)

–          mi-am dat seama ca nu prea stiu mare lucru despre cum se seteaza o campanie de Youtube Ads. Chiar asa, cum se face targetarea?

–          am facut o cautare dupa “targetare pe Youtube ads” pe Google si n-am gasit niciun raspuns la aceasta intrebare de pe prima pagina de rezultate Google. Ar fi un subiect bun de blogging – tring! :)

Youtube spune ca nici chiar el nu prea poate seta exact ce reclame sa apara in video:

We aren’t able to control all of the ads that appear with your videos manually. Similarly, we can’t guarantee that specific ads will be displayed with your videos. We regularly monitor and update our content-targeting algorithms in order to deliver the most relevant ads to your video pages.

So… it’s a work in progress situation. Sa speram ca in curand, ne vor targeta cu ad-uri cat mai relevante si n-o sa mai avem parte de ad-uri despre implant de par timp de 3 luni, cand nu e cazul – dupa cum spunea un prieten de-al meu :) ca altfel… o sa urmez sfaturile lor despre blocarea ad-urilor :)