Totul despre Ello – noua retea de socializare

Ello GIFello/@budnitz

Probabil ca deja ai avut prin Newsfeedul tau o gramada de postari despre Ello.co, cea mai noua retea de socializare care a reusit sa starneasca un pic de buzz in jurul ei. Si acest buzz creeaza cam 35.000 de cereri/h de acces in retea – pentru ca, da, este exclusivista. Iata si primul considerent despre aceasta platforma: accesul se face pe baza de invitatie. E bine, e rau? N-as stii exact ce sa zic .. La mine inca a functionat acest old trick: am citit despre retea pe siteurile din afara, am intrat pe site, iar cand am vazut ca e off limits, am zis “yooi, ce nubi!” si am iesit. Astazi, in schimb, cand am citit ca un prieten de-al meu (n.r. Fragma Photo Studio – great job guys!) ofera invitatii in platforma, am sarit ca arsa “Me, me, pick me!” Pana la finalul zilei facusem rost de doua invitatii. Thank you, Claudiu!

Ce este Ello? Design si setari principale

Ello.co este o noua platforma de socializare, alternativa facebook, insa “simple, beautiful si ad-free“.Ba chiar se pozitioneaza ca fiind anti-facebook si nu se tem sa faca asta in mod public. Platforma a fost creata in martie 2014 de 7 designeri al carei scop initial era sa fie accesibila doar de cei din industrie, insa in 7 August a fost lansata varianta beta pentru publicul larg.

ello-manifesto

 

– cateva date statistice despre Ello.co, conform SimilarWeb:

  • Trafic pe luna: iulie – 110K; august – 750K

  • Surse de trafic

– 21 % Social, din care: 62% Twitter, 35% Facebook.

– Ello este o combinatie intre Tumblr si Twitter. Poti posta poze (chiar si .gif), text si poti mentiona useri in postarile tale la fel ca pe Twitter, ex: @andreea_bau. Momentan, nu exista posibilitatea de upload video, insa se afla pe lista “coming soon”.

– are un design simplu, minimal, poate prea minimal pentru gustul meu. For me, it’s all about UX. Exista si ceva noutati in platforma, iar elementele comune cu celelalte retele sunt: profile picture, header image, posts, Following, Followers, bio, Search box, NewsFeed.

– pentru o comunicare imbunatatita cu Emoji, exista un cheat-sheet: www.emoji-cheat-sheet.com

ello profile face- tonul este unul colocvial, creativ, libertin, tineresc si fresh. In profilul personal, exista si elemente care difera de Facebook: userii sunt impartiti in doua mari categorii, Friends si Noise. Desi acestea functioneaza ca niste cercuri, prietenii nu vad in care cerc au fost adaugati. De asemenea, userii isi pot proteja intimitatea si identitatea punand logoul (bulina neagra cu smiley alb) peste fata. Se pare ca acest lucru e #trendy in cadrul platformei si este elementul care o defineste foarte bine, alaturi de crezul ei.

 

ello user profile

Nu sunt si nu vor fi reclame. Niciodata. 

Acest statement imi aduce aminte de promisiunea Facebook “It’s free and always will be.” Este inca free, dar ca si la google, au gasit o modalitatea prin care sa te faca sa platesti. Vrei mai multa expunere, mai multe optiuni avansate, trebuie sa platesti.
Fondatorii spun ca plaforma se va sustine financiar dintr-o serie de setari speciale de profil care vor fi contra cost.

Nu exista un buton de “LIKE”. 

Butonul pentru exprimarea aprecierii nu exista; in curand va aparea un buton “LOVE” prin care userii vor putea salva postarea respectiva pentru a o citi mai tarziu.

LogIn

Inscrierea se face doar pe baza de invitatie.

Daca vrei un cont, ai nevoie de o invitatie. Acest lucru il poti cere de la un user deja inscris – desi se creeaza noi conturi zilnic, ele nu sunt indexate de google la fel de repede – sau poti incerca pe Twitter cu hashtagul #elloinvitecodes. 

Alte curiozitati despre Ello

– poti urmari si poti fi urmarit fara a fi nevoit sa urmaresti la randul tau

– tot ce postezi este public, atat pentru useri inscrisi, cat si pentru oricine are linkul postarii tale.

– poti face drag&drop cu elementele unei postari si sa le aranjezi in ordine aleasa de tine

– poti modifica @username-ul initial, insa toate linkurile generate din acesta vor fi broken links

– oricine poate comenta la postari; nu exista posibilitatea de a bloca un user

– poti cauta useri folosing un mic hack in google search:

site:ello.co keyword -inurl:post, unde “keyword” este cuvantul cautat

– nu exista buton pentru SHARE sau LIKE

– alte features care urmeaza sa fie implementate

ello coming soon features

Concluzii

Daca este asa cum au declarat fondatorii, si platforma inregistreaza aproximatov 30.000 de cereri de invitatie pe ora, as spune ca are un potential ridicat. Au reusit sa atraga atentia, sa creeze buzz, sa se pozitioneze ca o platforma anti-facebook (statement foarte curajos), acum e important ce livreaza si cum vor reusi sa activeze si sa retina noii useri. Au prins valul, insa se vedem unde ii va purta.

Eu mi-am facut cont si o sa mai intru probabil de cateva ori, insa daca nu voi gasi un motiv puternic sa ma intorc (ceva deosebit, sugestii de prieteni, feature-uri noi), cel mai probabil voi renunta sa mai intru.

Pe mine ma puteti gasi cu IDul @andreea_bau

So, now you can say Hello! to Ello! :)