Organizarea evenimentelor si promovarea lor in online

Aseara am participat la Lumea Seo PPC, in cadrul evenimentului cu numarul 90, unde s-a vorbit despre Organizarea evenimentelor B2B. Si pentru ca organizarea evenimentelor este una dintre “primele mele iubiri”, nu puteam sa refuz. Trebuie sa va spun ca mi-a placut, poate un pic mai mult decat ma asteptam, desi n-am plecat cu vreun gand anume. Am aflat de aceasta editie de la colegul meu, Sorin Vlaicu si cand mi-a zis tema intalnirii, am zis “Ok, suna interesant”. Si chiar a fost. Au vorbit Cristian Manafu – Promovarea evenimentelor B2B , Dragos Smeu – Promovarea PPC a evenimentelor si Roxana Ivan – Promovarea evenimentelor atunci cand dispui de un buget mic; toti 3 cu prezentari reusite si cu studii de caz.

Cu ce idei am ramas despre promovarea online a evenimentelor:

1. Cristian Manafu a vorbit despre diferenta intre promovarea old school a evenimentelor si ce a adus nou era digitala in acest context. Astfel, in afara de traditionalele mijloace : site, bannere, comunicate de presa, pliante, emailuri care, de multe ori nu dadeau randament, astazi putem folosi tool-uri mai noi si mai targetate pentru a ajunge la publicuri cat mai specifice :

– siteuri atractive si optimizate (responsive sau mobisite)

– remarketing pentru a targeta utilizatorii care au manifestat deja interes pentru eveniment – deci au fost deja pe siteul evenimentului

– emailuri targetate

– campanii cu bloggerii (lideri de opinie din domeniul respectiv)

– Facebook relations: Custom Audiences, Sponsored Stories, Facebook Ads

– Content Marketing – continut relevant pentru publicul tau; un mic preview a ceea ce vor primi la eveniment.

Au fost mentionate si LinkedIn ads, insa in Romania sunt destul de putini utilizatori activi pe platforma, iar costul unei campanii este destul de ridicat si nici nu aduce rezultatele asteptate.

2. Dragos Smeu a avut o prezentare foarte buna si foarte utila, pliata pe 2 studii de caz . El a vorbit despre promovarea PPC a unui eveniment si a introdus un nou cuvant in terminologia mea de marketing :) si anume “triburile”. Triburile reprezinta publicul tau tinta, insa unul mai specific. Publicul tinta poate fi format din mai multe triburi, iar fiecare din ele ar trebui atiuns cu un mesaj personalizat.

In promovarea PPC, totul incepe cu o diagrama Grantt, facuta cu simt de raspundere :), ce cuprinde calendarul promovarii PPC, cat si media folosite pentru fiecare etapa in parte a evenimentului : Early Bird, Standard Price, AMR-ul, Ziua Evenimentului, Post Eveniment.

Fiecare etapa are media specifice, cat si mesaje dedicate, astfel incat sa targeteze si sa convinga toate triburile, din toate perioadele de decizie. Astfel, in etapa Early Bird se targeteaza cei care au mai fost la eveniment, cat si persoane noi, iar in etapa Standard Price, toti utiliatorii pe care ai reusit sa ii aduci pe site. In etapa AMR sunt targetati cei care au intrat pe site, dar nu s-au inscris sau nu am cumparat bilet. In ziua Evenimentului oferi informatii utile despre eveniment, domeniu, atat pentru cei inscrisi, cat si pentru restul tribului tau, care insa nu a putut veni, din diverse motive.

In etapa Post eveniment, se fac multumiri catre toti cei au fost la eveniment, iar filmul evenimentului, cat si follow-up-ul cu prezentarile de la eveniment vor trebui sa ii vizezi pe toti.

In fiecare etapa a evenimentului se folosesc: Search Brand Protect, Display, Search Specific, Youtube Ads, Facebook Ads, Remarketing, Remarketing pe Serach, insa secretul consta in alegerea celor mai potrivite dintre ele pentru specificul fiecarei etape, cat si al tribului vizat.

Informatii despre ce canale PPC sa alegi pentru fiecare etapa sau cum gasesti tribul potrivit, gasesti in prezentarea postata pe blogul lui Dragos.

3. Roxana Ivan a vorbit despre metode facile de a organiza un eveniment cu un buget redus. In prezentare, accentul a fost pus pe crearea unei comunitati de oameni (inainte de eveniment) care sa sustina brandul, care sa aiba incredere in acesta si careia sa i te adresezi in momentul organizarii evenimentului. Printre mijloacele folosite, se regasesc:

– site & blogul evenimentului

– dezvoltarea unei comunitati inainte de eveniment caruia sa i te adresezi : Facebook, Twitter, hashtag

– crearea de continut relevant pentru comunitate

– alegerea unor influenceri : bloggeri, specialisti care sa promoveze/recomande evenimentul

Am plecat de la workshop cu zambetul pe buze – aveam 3 pagini de notite, un mindset diferit de cel cu care venisem si cateva idei pentru viitoare articole pe blog. Cand pleci cu toate astea de la un eveniment nu ai cum sa nu te gandesti ca ROI-ul celor 30 lei investiti a fost de 100% :) Good job!

Sursa foto: EventMarketPro